کد مطلب:303733 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:126

عوامل فساد اخلاق و انحراف در جامعه کدامند
ممكن است در ایجاد فساد اخلاق عوامل زیادی نقش داشته باشند ولی مهمتر از همه چند چیز است كه ذیلاً به آنها اشاره می شود.

1 - آزادی بی قید و شرط جوانان اعم از پسر و دختر در رفت وآمدها و مراكز تفریحات به اصطلاح سالم كه متأسفانه ناسالم بودن برخی از این اماكن، ملموس و محسوس است و حال آن كه همه می دانیم بشر اگر آزاد است هرگز آزادی او غیرمشروط نیست، بلكه آزادی بشر آزادی مشروط است و فرق بین این دونوع آزادی در این است كه آزاد مشروط یعنی هر وقت گرسنه اش می شود حق دارد غذا بخورد اما هر غذایی را هرگز. به خلاف حیوان كه همیشه آزاد و غیر مشروط است هر وقت هوس كرد به غذایی را كه در دسترس باشد می خورد مال هركسی باشد مزرعه و باغ هر كسی باشد می چرد و می خورد. انسان نیز غریزه شهوانی دارد و باید از این غریزه استفاده كند اما از هر مسیری هرگز. برای بشر ضابطه و قانون قرار داده اند اما حیوان قانون نمی داند و آزاد آزاد است.

2 - در صورت تمكن نباید جوانان ازدواج ها را تأخیر بیندازند هر چند كه متأسفانه هم فقر و محرومیت، مانع از ازدواج جوانان است و هم پر توقع بودن برخی از خانواده ها و رقابت بازی ها و چشم و همچشمی ها مانع جدی بر سر راه شكل گرفتن این سنت ارزشمند اسلام است.

3 - عامل سوم تهاجم فرهنگی قدرت های شیطانی علیه كشورهای اسلامی خصوصاً كشور عزیر ما است دشمن مثل مار زخم خورده است با مجلات خارجی، روزنامه ها و ژورنال ها، فیلم های ویدئویی، ماهواره ای و نوارهای مبتذل به شدت به جنگ با ارزش های ما و انقلاب اسلامی آمده است و حتی با فرستادن لوازم آرایش، آدامس، و اسباب بازیهای كودكان كه در ظاهر بسیار حقیر به نظر می رسند ولی در باطن الگوهای نامناسب بدحجابی و فساد اخلاق را به همراه دارند باید علیه ورود تمامی این ابزارهای بی محتوا مبارزه شود از حضرت امام محمدباقر علیه السلام روایت شده كه فرمود: ما عُبِدَاللّهُ بِشْی ء اَفْضَلُ مِنْ عِفّة بِطْنِ وَ فَرْج [1] .

خدا به چیزی بهتر از عفت شكم و دامن عبادت نشده است. اگر می خواهیم جامعه سالم و ایده ال داشته باشیم باید خانواده ها را اصلاح كنیم. باید زنان جامعه را به هویت و اصالت خودشان آشنا كنیم و باید اجازه ندهیم مملكت امام زمان علیه السلام آلوده به فساد شود و خدای نكرده زحمات امام امت رحمةاله علیه و شهداء گرانقدر ضایع و نابود شود.


[1] اصول كافي ج 79/2.